Här kommer vi att fylla på med reseberättelser från flera av våra kunder. Återkom för att ta del av fler upplevelser!

Drömresan 2023

Jag heter Charlotta och jag kom till Sverige 1973. När jag hittade Drömresan så var det ett perfekt upplägg för mig som aldrig varit tillbaka till Korea men hade en nyfikenhet på Korea som växt över tid.

När Drömresan 2023 till slut skulle genomföras - efter flera år där resan fick skjutas upp på grund av Coronapandemin -  så hade mitt tilltänkta resesällskap skadat sig och kunde inte längre följa med. Efter att ha funderat och pratat med Sara Yoon bestämde jag mig för att åka själv, bära eller brista. Om någon annan undrar över samma sak så vill jag förmedla att det fungerade alldeles utmärkt att åka med på resan som ensam vuxen. Vi fick snabbt en bra och öppen stämning i gruppen där alla kunde umgås med alla.

Resan var fantastisk! Sara Yoon har arrangerat en resa som är sprängfylld med upplevelser och genomtänkt in i minsta detalj. Vi hann verkligen med att få ett smakprov på hela landet; från den myllrande fiskmarknaden i Busan i södra Sydkorea till den hänförande vackra nationalparken Seorak norröver. Resan har ett oerhört varierat program, förutom normal sightseeing även aktiviteter som keramikmålning och tempelvistelse. Hela tiden var vi i goda händer hos Sara, vår guide Lucy och chauffören Mr Gae som  med säker hand lotsade oss såväl i koreansk kultur som praktiska spörsmål och trafik. Det här med smakprov gäller också bokstavligen, för med de måltider som ingick på resan fick vi en kulinarisk rundresa i det koreanska köket.

Det hade aldrig gått att planera eller genomföra en sådan här resa själv. Saras omsorg om resedeltagarna och hennes önskan att de ska lära känna Korea genomsyrar hela resan och gör den till något alldeles extra. Jag har minnen för livet och med Drömresan i bagaget är jag redo att åka tillbaka till Korea på egen hand för att utforska mer.

Charlotta Lindfors

Återresa Korea

Drömresan 2023

– Med en stor portion längtan, nyfikenhet och förväntan har jag länge önskat och drömt om att få uppleva Sydkorea, landet vars arv jag bär. Den drömmen har funnits sedan mina barndomsår.

Tack vare Korearesor och en hjärtligt engagerad och varmhjärtad Sara Yoon kunde drömmen bli sann. Jag och dottern Celine åkte med och fick uppleva mer än man kunna drömma om. Med varmt välkommande redan på flygplatsen fick vi åka med egen buss till hotellet i Seoul. Vi har fått åka på genomresa och upplevt allt möjligt i Sydkorea.

Upplevelser som är obeskrivligt fantastiska med många underbara intryck för alla sinnen. Vackra och fina vyer från den stora stadens alla belysningar men även naturen uppe bland bergen i nationalparken. Dofter från naturen och inte minst den goda koreanska maten som smakar så gott med en salig blandning av smaker. Kryddigt och grillat som i sin naturliga smak är helt fantastiskt gott samt krispiga inlagda grönsaker. Höra sorlet från gatorna där koreanska språket känns hemma och tryggt trots att man inte begriper vad som sägs. Känslan av att få hålla riset i sin ursprungliga form mellan fingrarna på de vackra risfälten.

Vi fick måla på keramik, bo i tempel samt delta i munkarnas ceremonier och äta mat i templet tillsammans. Vi har vandrat i storslagen natur med vyer som är obeskrivligt vackra och fantastiska. Sett utsikten från höga bergsklippor där man passat på att ta bilder.

Vi har inte minst av allt fått äta otroligt mycket god mat på olika ställen genom resan. Ingen risk att behöva vara hungriga.

Sara ordnade även möjlighet att vi fick gå till en frisör och klippa oss vilket både jag och Celine gjorde med högsta nöjdhet av resultatet!

Inte minst att nämnas är vårt personliga möte med Mary Sisters i Seoul som fann mig vid deras sjukhus där min historia började innan adoption. Käraste Sara tog personligen med mig o Celine dit och hjälpte oss att tolka så vi kunde prata och umgås. Med den dagen infann sig känslan av att äntligen få hitta hem och landa.

Tack älskade Sara för allt du gjort för mig och oss! Detta är verkligen drömresan i bokstavlig bemärkelse.

Efter resan hade jag privilegiet att få några dagar ledigt innan återgång till jobbet. Reflektion och möjlighet att få landa med att drömmen blev sann. Förväntningarna på resan blev uppfyllda och mer än man vågat hoppas på!

Med en stor portion av kärlek har du lång tid förberett, genomfört och hjälpt oss genom drömresan och där man känner verkligen att du gör det med värme i hjärtat och med ett otroligt personligt engagemang där du knyter band och relationer med oss så du är vår allas ”omma”.

Jag har inte ord för min otroligt stora tacksamhet till dig Käraste Sara för allt, från det samtalet då du motiverade mig att våga åka, allt stöd och hjälp genom resan, att du tog oss till kära Mary Sisters och Sr Clara och ombesörjde vår färd hem till Sverige.

Du ser våra ungdomar och ser till att även de ska få fina minnen och även goda relationer som kan följa dem hela livet.

Tacksamhet och lycka över allt vi fått uppleva och inte att förglömma, både Celine och jag fann nya vänner som vi fortsätter att hålla kontakten med och kommer att betyda mycket för oss!

Tack käraste Sara och den fina gruppen vi fick resa tillsammans med!

💖🇰🇷💗-----

Familien Gades kulturrejse med Korea Resor

I oktober 2023 rejste familien Gade  - Lone, Christian, Maria og Mathias – sammen med den danske koreaklub på 14 dages kulturrejse til Sydkorea. Rejsen var arrangeret af Sara Yoon og hendes svenske rejsebureau KoreaResor.

Vi havde vores liv mest eventyrlige og uforglemmelig rejse. Vores udbytte og oplevelser oversteg langt en almindelig turistferie. Vi blev med både professionel og kærlig hånd introduceret til Koreas fascinerende verden af kultur, mad, historie, musik og buddhisme.

Vores forventninger til rejsen var store og opbygget siden introduktionsmøde i 2019. Efter 3 års Corona-aflysninger lykkedes det endeligt at komme ad sted med en gruppe med 6 danske familier, i alt 20 personer inklusive vores danske-koreanske guide Ditte. I alle familierne var 1 eller flere af børn eller voksne adopteret fra Korea. Hvilket skabte en særlig intens tilgang til rejsen. Nogle var lidt på jagt efter deres biologiske rødder, andre som os mest nysgerrig efter at opleve Korea og landets kultur.

Vi var heldige med at blive en rigtig god og homogen gruppe, hvor vi hyggede os meget socialt sammen, sang karaoke og meget mere, men hvor det også var helt ok at lave egne familieture.
Rejsen var særdeles godt planlagt med et intenst og varierende program. Faktisk startede indholdet længe inden vi tog ad sted, hvor hele gruppen var inviteret til frokost af Ditte. Her blev hele rejseprogrammet gennemgået, vi fik værdifulde råd og tips til turen og fik udfyldt dokumenter til brug for besøg på adoptionsbureauet Holt Children’s Service. En fed og tryg måde at starten rejsen til et eksotisk rejsemål, særligt for de som ikke var så rejsevante.

Efter en lang rejse startede vi 1½ dag i Seoul, som er en fantastisk fascinerende blanding af international by med et svimende antal højhuse blandet med buddhistiske templer og historiske paladser. Vi blev ført igennem Gyeongbokgung Palace til vagtskifte parader. Overraskende at se at mange koreanske turister havde iført sig traditionelle koreanske Hanbok kjoler og klæder. Det viste sig, at det er en koreansk stor ting at leje disse dragter ved besøg på historiske paladser og blive fotograferet heri. Desuden giver det gratis adgang. Vi så også et sjovt madlavnings performance teater.

Derefter tog vi på en gruppe tur med 8 dages bustur rundt i hele Sydkorea. Vi havde hele tiden 2-3 guider, idet Ditte blev suppleret af en erfaren og utrolig sød koreansk guide Lucy, som konstant forsøgte at lære os om koreansk kultur, historie, lidt sprog og særligt K-popmusik. Efter 8 dage kunne vi også alle BTS-sangene 😊.
Vi besøgte Jeonju med landets største traditionelle koreansk Hanok landsby med den særlige traditionelle arkitektur. Vi lærte at male vores egne vindklokker på keramik.
Næste dag og nat var vi på buddhistisk Templestay. Her spiste vi vegetarer sammen med munkene og stod op kl. 04.00 til morgenceremoni. Hele opholdet var blowed away fascinerende og nærmest spirituelt. En utrolig og uforglemmelig oplevelse.

Vi boede bl.a. i Busan i det helt sydlige del af Korea. Heraf var det stadig sommer og strandvejr. En spændende by med en blanding af topmoderne skyskrabere og traditionelle fiskemarkeder.  Siden besøgte vi UNESCO-kulturarv landsby Gyeongju, stentempler samt skulle lave vores egne økologiske sæber og shampoo hos Skylake. Vi nåede også på besøg i den imponerende nationalpark National Mt. Seorak oppe i de nordlige bjerge.

Tilbage i Seoul havde vi nogle dage på egen hånd – eller i grupper med de andre hvis vi havde lyst til det.
Vi var inviteret til besøg hos adoptionsbureauet Holt Children’s Service, som havde tilrettelagt en velkomst ceremoni med taler og gaver til de ”hjemvendte” adopterede børn. Desuden havde Holt fundet de gamle adoptionsjournaler frem, som blev gennemgået med den enkelte familie. Vores børn var selvfølgelig nysgerrige efter at høre mere om deres baggrund, selvom de egentligt ikke direkte havde efterlyst det.

Vores datter Marie fik den store uventede bonus, at Holt havde arrangeret at hun kunne møde sin biologisk mor, der som 16-årig havde født og bortadopteret Maria. Det var et meget følelsesladet og intenst møde. Her hjalp Sara Yoon Korea Resor os meget og deltog som tolk. En uventet kontakt er hermed skabt for livet for Maria.

Vi skylder Sara Yoon en ufattelig stor tak for en utrolig veltilrettelagt rejse. Hvor hun selv deltog som en ekstra guide i en del dage, og hjalp os individuelt med kontakt til adoptionsbureau Holt. Ditte og Sara fra Korea Resor arrangerer disse rejser både med stor professionel ekspertise og også med hjertet. Vi har aldrig prøvet noget lignede før og det gjorde rejsen til et uforglemmeligt minde for livet.

Drömresan 2023

Familjen Linderson består av fyra personer varav tre är adopterade från Sydkorea. Mamma Anneli kom till Sverige 1973, Timothy hämtade vi 2007 och Samuel hämtade vi 2011. Vi är födda i Daegu, Seoul respektive Busan. Pappa Per är född i Småland.

Ända sedan vi hämtade barnen har vi pratat om att återvända till Korea för att utforska landet tillsammans. I februari 2023 tog vi kontakt med Sara Yoon, Korearesor, och bokade in oss på ”Drömresa 2023”. Den 22 oktober reste vi iväg på vårt livs resa.

Resan överträffade verkligen alla våra förväntningar.

Under två intensiva veckor fick vi uppleva och lära känna Korea på riktigt. Våra två ”koreamammor” Sara och Lucy, tillsammans med vår busschaufför Mr. Gae, tog med oss på en oförglömlig resa genom landet. Det blev en härlig blandning av koreansk historia, nutid, matupplevelser, shopping, naturupplevelser, kultur och sevärdheter. Vi fick prova på att måla keramik och laga Bibimbap i Jeonju, tillverka egna hudvårdsprodukter på SkyLake i Gyeongsan och tillbringa ett dygn i Hwaeomtemplet och prova på att leva som munkar. Utöver detta besökte vi marknader, museum och tempel.

Resans upplägg var otroligt bra. Vi fick se mycket av Korea och Sara hade planerat och förbokat allt så det vara bara att åka med. Aktiviteterna passade både vuxna och ungdomar och det var en väldigt trevlig stämning i gruppen. Att vi sedan hade en väldig tur med vädret gjorde resan ännu mer fantastisk.

Att planera och genomföra en motsvarande resa på egen hand hade inte varit möjlig för oss. Vi kan varmt rekommendera Korearesor och Sara Yoon om man vill uppleva Korea på riktigt. Vi fick ett minne för livet och planerar redan nästa resa.

Per, Anneli, Timothy och Samuel

Vår Drömresa

Hösten 2019 reste vi, Kerstin & Jan Hensing, med Meari Travel ”Drömresan”. Vi är mormor och morfar till två fina pojkar med Sydkorea som sitt ursprungsland. Resesällskapet bestod av 25 pers. med olika anknytningar till landet!

En resa med många intryck!

En resa utöver det vanliga!

En resa med inblick i Sydkoreansk arkitektur, kultur, landskap men även i språket, människorna och infrastrukturen!

Ett hjärtligt mottagande på Seouls flygplats Incheon möttes vi av från Sara Yoon, Meari Travel!

Det var nu den 21 okt 2019 som Sydkorea började ”flytta” in i våra hjärtan!

Seoul, Sydkoreas huvudstad med sina 11 milj. bjöd på fantastisk arkitektur, konstverk i alla de slag och en enkelhet att se sig om. Vi återkom ofta till rekreationsområdet Cheonggyecheon efter våra stadspromenader! Helt underbart område mitt i Seoul! I ”Drömresan” ingick besök av Seoul Tower på Namsan berget, 236 m ö h, där vi hade en fantastisk utsikt över huvudstaden. Vi besökte även Krigsmuseet där många tankar väcktes. Vandringen i Secret Garden gav en inblick i Sydkoreas flora, vilket vi gillade.

”Drömresan” bjöd in oss till många måltider och då av varierat utbud av Sydkoreansk matkultur. Den traditionella koreanska måltiden Bibimbab - som vi fick tillaga själva, den grillade fiskmåltiden, potatiskakan tillsammans med risvinet Makgeolli, Jonnys Dumpling m m. Fiskmarknaden var en fröjd för ögat, dock inte lika mycket för luktsinnet. Listan kan bli lång av spännande mat-minnen! Vi kan konstatera att vår träning gav färdighet i att äta med pinnar!

”Drömresan” tog oss även med på landets kultur i hantverk. Under besöket på Hanji Museum fick vi tillverka eget koreanskt papper, men framför allt se alla konstverk. Fantastiska! Ett inköp av papperstrumpor blev det!

Vi fick arbeta med lera hos en keramiker, som dessutom var professor i Koreansk keramik. Våra skålar levererades till vårt hotell då vi skulle resa hem. Vårt inköp av den traditionella koreanska keramiken gör att vi kan njuta av ”Drömresan” även hemma! På egen hand gjorde vi ett besök, på konstmuseet Deoksugungs Palats. Ett väl värt besök!

”Drömresan” tog oss med till SMTOWN. Vad är detta, tänkte vi?! Besöket gav oss en inblick i Sydkoreanska underhållningsföretaget SM Entertainment för kommande artister. Flera våningar med musik, musik och åter musik! Nu har vi lärt oss det! På tal om kultur, besökte vi även Sydkoreas största bokhandel Kyobo Book Centre. Väl värt ett besök att beskåda ca 2,3 milj. böcker! Något annorlunda, men som imponerade, var vårt besök på ”Nanta Theatre show”! Går inte att beskriva, men gå gärna in på Youtube för en titt.

”Drömresan” lät oss besöka historiska platser i landet. Intressant med historiska vingslag! Besök på tempel och framför allt ”prova-på-munklivet” gav oss många tankar och funderingar.

”Drömresan” gjorde det möjligt att se hela landskapet! Från norr till söder via buss med antal stopp och övernattningar, fick vi en vacker resa genom geografin. Ett av stoppen var till en nationalparks vackra dalar, där vi vandrade bland fantastiska höstfärger och sedan en imponerande utsikt från toppen av berget. Vi njöt länge och väl!

”Drömresan” gav oss inblick i olikheterna i våra två språk, Svenska – Koreanska. Vi fick prova på att skriva ord på koreanska med hjälp av en förteckning, vilket vi fann väldigt svårt. Kul inslag i en av våra bussresor! Ett annat givande inslag i bussresorna var all info om skolor, utbildning, familjebilden, arbeten, ekonomi m. m.

Anyeong haseyå! = Hej!

Kamsa hamnida = Tack!

…är de två fraser vi lyckades lära oss! Fler blir det i nästa ”Drömresa”!

Så kom då avresedagen den 2 nov. Dagen då vi vinkade adjö till ett fantastiskt Sydkorea! Dagen då vi vinkade adjö till vår guide Allison Cho med ett stort tack för allt hon hade delat med sig av Sydkorea! Dagen då vi vinkade adjö till vårt resesällskap! …Vi håller fortfarande kontakt med tre familjer, vilket vi uppskattar! Dagen då våra båda hjärtan hade fyllts av alla vackra upplevelser av Sydkorea!

”Drömresan” skapade minnen för livet, av det land som våra fina barnbarn har som ursprungsland!

TACK Sara, ”Drömresan”, Meari Travel för din fantastiska planering av resan! Du delade även med dig av skratt, omtänksamhet och allvar.

TACK för allt!

Jan & Kerstin Hensing.

Familjen Gustafssons Korearesa

Drömresan till Korea – Under två veckors resande i Korea besökte vi många sevärdheter där vi fick guidning av engagerade och kunniga reseledare.
Men det bästa var att vi tillsammans med våra barn fick dela alla dessa upplevelser i Korea.

Några av höjdpunkter på resan var övernattningen i Buddisttemplet uppe i bergen där vi fick lära oss hur munkarna lever och att klockan tre på morgonen stå i mörkret och lyssna till när munkarna spelade på den gigantiska trumman var mäktigt.
Den härliga badstranden i Busan var ett skönt avbrott i det späckade programmet.
Vandringarna i Seorak-bergen var fantastiska naturupplevelser och sist men inte minst att lära känna den fantastiska staden Seoul där vi på egen hand kunde leta upp egna ställen att besöka eller bara shoppa.

Resan var inte bara ett rent nöje utan också väldigt lärorik tack vare guiden Austin och ett mycket innehållsrikt program.
Resan gav oss och våra barn ett tillfälle att träffa, lära känna och umgås med andra familjer med Koreanska adoptivbarn.

Hälsningar
Lena Rolf Jakob Isak

Matilda Hessel
möte med biologisk familj 2014

Mitt namn är Matilda Hessel och jag är 20 år gammal.
Jag var deltagare i Drömresan 2010, men åkte på återresa 2014 för att få träffa min biologiska familj.

Den 3:e juli 2014 lyfte första planet från Norrköping och mitt livs största äventyr hade börjat! En resa med min adoptivfar; Jan, och min sambo; Sebastian.

Alla i Sverige hade frågat om jag var nervös flera veckor innan avfärd, men jag upplevde aldrig det som så förrän den dagen vi skulle till flygplatsen.
Vad hade jag att vara nervös över? Ironiskt nog var det ju ändå min biologiska mamma som kontaktade AC i hopp om att hitta mig under 2012.
Vi har haft kontakt sedan dess via flera sociala medier så tekniskt sett var det största intrycket förbi.

När vi väl landade i Korea så spenderade vi ett antal dagar i Seoul då vi kopplade av och roade oss gott innan vi skulle ta tåget till Pusan.
Jag upplevde aldrig mig själv annorlunda på tåget men min sambo berättade i efterhand att han aldrig sett mig så nervös tidigare.
Min biologiska familj mötte upp oss redan på stationen och jag kan inte riktigt minnas alla känslor som dök upp, allt gick så fort.

Mamma, pappa, syster, bror, moster och morbror. Allt på samma gång.
Alla grät och skulle kramas och tankarna var i full rulle och vips så satt jag i en taxi mellan min biologiska mor och syster.
Vi stannade till utanför en restaurang vi skulle äta lunch och börja lära känna varandra och där insåg vi hur mycket vi behövde Sara.
Min mor och far kan ingen engelska alls, min bror kan men var alldeles för blyg så där satt min syster och försökte kommunicera på engelska likvärdigt en femteklassare.
Tolkning var inte det enda som blev en stor barriär, kultur, sociala normer och mycket annat var så annorlunda mellan svenskar och koreaner att Sara var mer än guld värd på vår resa!
Väl efter lunchen så for vi vidare till familjens hem där vi träffade min morbrors familj och systers lilla hund. Jag vet inte vad man förväntade sig när man klev innanför dörren, men lägenheten kändes varm och välkomnande och det märktes att familjen spred mycket kärlek. Den kvällen blev det mycket prat, skratt och minnen för livet!

Genom hela den veckan vi spenderade tillsammans med min släkt upplevde vi allt av det koreanska vardagslivet man annars aldrig kunnat ta del av.
Vi spenderade mycket tid till att äta och dricka gott, men även att besöka tempel, ett koreanskt matvaruhus (som vårt svenska ICA Maxi), bowla och ta familjefoton.

I Korea så tar man familjefoton som man sätter upp i sitt hem i lyckobringande syften, men min biologiska familj hade aldrig velat ha ett för att familjen inte varit komplett.
På fotograferingsdagen så var det mycket pyssel och förberedelser och alla i familjen skulle bära likadana pikétröjor och matchande byxor för att se enhetliga ut. "Family tee" - så som min syster uttryckte det med ett stort leende. Fotografen var mycket bestämd och visste precis vad han ville ha och jag förstod ingenting när han pratade på koreanska i full galopp, men det gick relativt bra ändå. Efter att min mor var nöjd med antalet foton så var det inte över heller! Man skulle tydligen redigera bilderna med!

Slutresultatet blev oerhört bra  i varje fall.

Inget av detta hade varit möjligt utan Saras hjälp och generositet. Efter min Drömresa 2010 var det en självklarhet att söka hjälp hos henne igen. Planering, tolkning, bokningar, tips, råd och allmänt trevligt sällskap är bara en andel av allt Sara bidrog med! Vi tackar dig för denna upplevelse du gett och velat dela med oss, du har skapat goda minnen i mångas liv under dessa två veckor. Det känns tryggt att veta att det är just du som hjälper oss med min biologiska familjs resa till Sverige inom ett par år.

Tack för allt!

~ Matilda

Matilda till höger med biologisk pappa och syster.

Jan, Matilda och Sebastian.

Jan, Matilda, Sebastian samt biologisk mamma, pappa, syster och bror.

Program med egen guide

Under de två sista veckorna i oktober 2009 gjorde vår familj något som jag verkligen kan rekommendera andra adoptivfamiljer att göra om man har möjlighet – vi reste med barnen för att tillsammans utforska det land i vilket de föddes

Tanken på en Korearesa väcktes för två år sedan när vi hörde en annan adoptivförälder tala om sin familjs planer på att semestra i sina barns födelseland. Då tänkte vi – varför inte åka till Korea likaväl som till Thailand eller någon annan plats långt bort? Inte en återresa för att söka rötter utan som en äventyrsresa för att tillsammans uppleva barnens kulturarv. Vi började respektive avslutade med tre dagar i Seoul där vi bland annat såg Nanta performance, en  hänförande musikteater-föreställning som var lika fantastisk som obeskrivbar. Vi såg även en häpnadsväckande taekwandouppvisning bland mycket annat. Däremellan gjorde vi en rundresa tillsammans med Paul Song, vår guide/chaufför/tolk/fixare under sex dagar. Vi började i Jeonju där vi bodde i Hanok Village, en stadsdel bestående ca 800 hus byggda i traditionell stil. Vi fick tillfälle att bland annat tillverka papper på gammalt vis. Vi fick också en kort lektion i traditionella musik-instrument. Sov gjorde vi på madrasser på golvet i ett mycket gammalt hus. Vi for sedan vidare till hamnstaden Busan. På vägen dit upplevde vi ett av Koreas åtta världsarv – Tripitaka Koreana vilket är en samling av drygt 81 000 trätavlor på vilka man har snidat Tripitakan, det vill säga texten till den buddhistiska motsvarigheten till vår bibel. Tavlorna användes sedan för att trycka på papper. Inte nog med det, innan vi var framme i Busan såg vi även fotspår från dinosaurier som gått vid stranden utanför staden Goseong för 120 miljoner år sedan. Busan bjöd på många härliga upplevelser bland annat en enorm fiskmarknad, världens tredje största hamn och ett fantastiskt akvarium. Sista stopp på vår rundtur var Seoraksans Nationalpark där vi fick en möjlighet att uppleva bergen klädda i underbara höstfärger. Paul var med oss fram till Busan. Hans hjälp var helt avgörande för att vi skulle kunna uppleva så mycket på de få dagar vi hade till vårt förfogande. Att ha en egen guide och tolk öppnar dörrar som man inte kommer i närheten av på egen hand. Jag kan varmt rekommendera att man reser med egen guide om man vill göra en rundresa då det är svårt att klara sig med engelska utanför storstäderna.

Ett stort och varmt tack till Sara Yoon och Meari Travel för att ni hjälpte till att göra vår resa till en så minnesvärd upplevelse. Ni hjälpte oss att boka hela vår rundresa med guide, hotell och allt. Och ett särskilt tack till dig Sara för att du, trots vår ursprungliga ovilja, fick oss att besöka Busan. Vistelsen där var en av de stora upplevelserna på hela resan.

Roger Bjursell

Roger, Anna, Lisa och Johan i Seorak-bergen.

Hösten 2022 återsågs vi i Seoul där Lisa och Johan nu studerar på universitet.